רעיון לראיון.
החורף בפתח ומחפשים תעסוקה לנכדים? כמעט לכל נכד יש היום סמרטפון שיכול לצלם ולהסריט.
תזכירו לנכדים שהם יכולים להשתמש בסמרטפון, בטלויזיה, בוויקיפדיה ובגוגל רק בזכות אנשים שחשבו וביצעו רעיונות יצירתיים.
כעת, שבו עם הנכדים ושאלו אותם אם יש להם איזה רעיון יצירתי שיכול לשפר או לשדרג דבר-מה בסביבה הקרובה.
אם אין להם שום רעיון, נסו אתם להדריך אותם לחשוב בצורה יצירתית. למשל, אם אחת הנכדות אוהבת להתעמל – האם יש לה רצון להמציא תרגיל התעמלות חדש וחדשני? אם כן, היא מוזמנת גם להדגים אותו ואחד האחים מוזמן להסריט את התרגיל. אחר כך רצוי שאחד מהם ינסה להסביר מה היתרון בתרגיל החדש: הוא מפתח יכולת חדשה? קואורדינציה מסוימת? מה מיוחד בתרגיל הזה?
נניח כעת שאחד הנכדים מודע מאד לצד הפיננסי. כדי לעורר את הנכדים הנרדמים ספרו להם בדיחה. ילד רואה אשה מבוגרת סוחבת סל קניות כבד ומציע לעזור לה להגיע הביתה. היא גרה רחוק, בקומה רביעית ללא מעלית. כשהם מגיעים לביתה, האשה נותנת לו שקל אחד. הילד שותק. האשה שואלת:
•
קיבלת שקל. מה אומרים?
•
כלום! אבא לא מרשה לי לקלל.
ונחזור לילד המתעניין בכספים:האם יש לו רעיון איך אפשר להמציא חפץ מסוים שיכול להיות מאד חשוב בחיי היום-יום? מה יכול להיות נדרש, לדעתו? משהו לילדים? למשפחה? חשמלי? מכני? למה זה ישמש? איך זה ייראה? אולי ננסה לצייר אותו? אילו מקצועות נדרשים כדי לייצר אותו? מבין ההורים של החברים של הנכדים, יש מישהו בעל מקצוע מתאים או קרוב שאפשר להתייעץ אתו ולשמוע טיפים לפיתוח החפץ המבוקש?
אם יש לו אח פעוט שאוהב לנגוע בכל מיני חפצים מסוכנים, יש לו עצה איך למנוע מהפעוט להתקרב למקומות אסורים? ספרו להם על הילד שעד גיל שלוש חשב שקוראים לו "אל תיגע!”.
כמובן שאת כל הויכוח צריך להסריט.
נעבור כעת לחיסכון במשאבים. יש למישהו רעיון איך אפשר לחסוך במים? מה צריך לעשות כדי לחסוך במים ומדוע זה חשוב? האם מישהו מהנכדים שמע על מטהרי מים? אם לא, ספרו להם על שיטת זרחין ומטהרי המים שלו.
האם יש להם לוקרים בבית הספר? למה הם משמשים? מה היתרונות? יש גם חסרונות? יש להם רעיון טוב יותר כדי להקל על התלמידים את סחיבת כל הספרים ללימודים?
אחרי שהכנתם שניים – שלושה סרטים, תקרינו אותם, נסו לערוך אותם ותהנו מיום יצירתי ומעניין.